Verkoopvoorwaarden
Bestellingen geplaatst op de Glycky.be website zijn onderworpen aan deze algemene verkoopsvoorwaarden. Deze voorwaarden kunnen te allen tijde worden gewijzigd.
Artikel 1 – Klant
De klant is ofwel een natuurlijk persoon met de wettelijke bevoegdheid of ouderlijke machtiging om bestellingen te plaatsen op de Glycky.be website of een bedrijf. De klant is verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens en contactgegevens die naar de site Glycky.be worden gestuurd, die niet verantwoordelijk kan worden gesteld in geval van een fout.
Artikel 2 – Producten
De producten die worden aangeboden op de website Glycky.be worden met de grootste zorg beschreven en gepresenteerd. De klant aanvaardt dat de site kleine fouten kan bevatten. In geval van non-conformiteit van het door de klant ontvangen product met het op de sites gepresenteerde product, zal de klant gebruik kunnen maken van zijn recht om te vragen om annulering van de verkoop of om Glycky te vragen om de prijs geheel of gedeeltelijk om te ruilen of terug te betalen.
Artikel 3 – Orders
Bestellingen worden geregistreerd via de online aankoopprocedure die op de site is ingesteld. Klanten moeten de verschillende stappen van deze aankoopprocedure doorlopen om hun bestelling te valideren. Voordat klanten hun bestelling definitief bevestigen, kunnen ze de details van hun bestelling controleren, inclusief de totaalprijs, en eventuele fouten corrigeren. De bevestiging van de bestelling door de klant vormt een verkoopcontract. De geregistreerde en/of door Glycky bewaarde gegevens vormen het bewijs van de bestelling en van de uitgevoerde commerciële en financiële transacties.
Glycky behoudt zich het recht voor om elke bestelling te weigeren en in het bijzonder bestellingen van klanten met een geschil over de betaling van een vorige bestelling of voor de onbeschikbaarheid van het (de) bestelde product(en).
Een bevestiging in de vorm van een samenvattende e-mail wordt verstuurd naar de klant, die formeel akkoord gaat met het gebruik van e-mail als bevestigingsmiddel.
Artikel 4 – Prijzen
De prijzen van de producten op de sites zijn in euro’s, inclusief belastingen maar exclusief verzendkosten. De totale prijs van de bestelling wordt aangegeven in het winkelmandje, inclusief belastingen en verzendkosten. Glycky behoudt zich het recht voor om de prijzen van de aangeboden producten op elk moment te wijzigen. Producten worden gefactureerd tegen de prijzen die worden aangegeven op het moment dat de bestelling wordt geplaatst, onder voorbehoud van beschikbaarheid. Betalingen voor bestellingen die niet kunnen worden uitgevoerd, worden door Glycky terugbetaald aan de klant, die zich ertoe verbindt Glycky alle gegevens te verstrekken die nodig zijn voor deze terugbetaling. Glycky kan niet verantwoordelijk worden gehouden als deze gegevens onjuist of onvolledig zijn.
Bestellingen die geplaatst worden op de e-shop Glycky website moeten contant betaald worden op de dag dat de bestelling geplaatst wordt.
Artikel 5 – Betaling voor bestellingen
Bestellingen kunnen worden betaald met bankkaart of creditcard volgens de door de site voorgestelde procedure(s). De klant erkent uitdrukkelijk dat het verstrekken van zijn/haar bankgegevens een machtiging inhoudt om zijn/haar rekening te debiteren ten belope van het bedrag van de bestelling. De door het betalingssysteem geregistreerde gegevens vormen het bewijs van de financiële transacties.
Artikel 6 – Levering
De levering vindt plaats op het door de klant opgegeven afleveradres. Glycky behoudt zich het recht voor om niet te leveren op een adres dat onjuist is of dat niet voldoende beveiligd is om het pakket correct te leveren. De indicatieve verzendtijd voor bestellingen is 3 tot 5 werkdagen. Dit komt overeen met de gemiddelde tijd die nodig is om bestellingen te verwerken als de bestelde producten beschikbaar zijn. Glycky doet er alles aan om de kortst mogelijke levertijd te garanderen. Glycky kan echter niet verantwoordelijk worden gehouden voor vertraging in de levering. Bestellingen die per bankoverschrijving worden betaald, worden pas geregistreerd en in aanmerking genomen nadat de betaling is ontvangen.
In het geval van een beschadigd / reeds geopend pakket of ontbrekende producten bij de levering, moet de klant alle reserveringen aan de vervoerder melden bij ontvangst van het pakket op het document dat het pakket vergezelt en aan Glycky per e-mail binnen 3 dagen na ontvangst van het pakket.
Artikel 7 – Terugtrekking
Individuele klanten hebben een bedenktijd van 14 kalenderdagen vanaf de dag na levering. Hij zal de nieuwe producten in hun originele verpakking (ongeopend / ongedragen / ongewassen) op eigen kosten terugsturen, samen met de bestelreferenties naar het adres van Glycky – Rue Paul Vandeput 2, 4400 Flémalle, België. Glycky geeft de klant een modelformulier voor herroeping. Binnen maximaal 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde producten, zal Glycky de klant de reeds betaalde bedragen terugbetalen, verminderd met de eventuele verzendkosten. De terugbetaling zal worden gedaan door Glycky via overschrijving op de rekening van de klant. Hij zal Glycky de nodige informatie geven.
Artikel 8 – Naleving van de algemene voorwaarden
Alle bestellingen impliceren automatisch de aanvaarding door de klant van de algemene verkoopvoorwaarden van Glycky. Op deze algemene voorwaarden is Belgisch recht van toepassing. In geval van een geschil zijn enkel de rechtbanken van Luik (België) bevoegd. In het geval van een klacht kan de klant rechtstreeks contact opnemen met Glycky om een minnelijke schikking te treffen.
Artikel 9 – Privégegevens
De informatie verzameld door Glycky op het moment van een bestelling is noodzakelijk voor het goede beheer van deze bestelling. Ze kunnen geheel of gedeeltelijk worden doorgegeven aan de dienstverleners van Glycky die betrokken zijn bij de uitvoering van de bestelling. In overeenstemming met de wet hebben klanten het recht op inzage, rectificatie en verwijdering van gegevens die op hen betrekking hebben.